2e – Kopenhaga

Kolejna relacja. Tym razem z Kopenhagi i okolic:)

1Dnia 14 czerwca wyruszyliśmy (klasa 2e z naszymi opiekunami: mgr Pawłem Kopaczewskim – wychowawcą i mgr Markiem Słonowskim, naszym nauczycielem angielskiego) z Bielska pociągiem do Międzyzdrojów.

Następnego dnia rano zatrzymaliśmy się w ośrodku wypoczynkowym „Trygław”. Wybraliśmy się tego dnia wszyscy razem, aby przywitać morze (chłopcy dosłownie) i zwiedzić molo. Kolejnego dnia udaliśmy się do Wolińskiego Parku Narodowego i tam oglądaliśmy rezerwat żubrów oraz wybrzeże klifowe. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych – niektórzy szukali podobieństw inni różnic, później Aleje Gwiazd. Trzeciego dnia naszej wycieczki ostatni raz wybraliśmy się na plażę, aby pożegnać się z morzem. Wieczorem wyruszyliśmy z Międzyzdrojów autokarem do Świnoujścia. Stamtąd popłynęliśmy promem, na którym czuliśmy się jak na „Titaniku” – nasz na szczęście nie zatonął – w stronę szwedzkiego miasteczka Ystad.

Kiedy już dopłynęliśmy do portu podążyliśmy autokarem w kierunku Kopenhagi przejeżdżając przez most Øresund Bridge. W Kopenhadze odwiedziliśmy Experymentarium, miejsce zabawy z nauką  oraz słynny Deptak. Odwiedziliśmy również Syrenkę (i „Syrenów”) – symbol Kopenhagi. Następnie zwiedziliśmy Starówkę gdzie byliśmy przy Pałacu Królowej, Parlamencie, Starej i Nowej Bibliotece.

Zaskoczeniem dla nas była ilość osób poruszających się na rowerach jak i cała „kultura rowerowa”, której możemy tylko pozazdrościć.  Z Kopenhagi pojechaliśmy z powrotem na prom. Promem znów do Świnoujścia, a następnie do Szczecina i pociągiem do domu.

Wyjazd był cudowną okazją do jeszcze większego zintegrowania naszej klasy jak i poznania innej kultury i obyczajów.